Voltigesöndag

Gårdagen blev ännu längre än vad jag förutsåg (var inte hemma förrens typ 7), och mycket bättre. Det var faktiskt en riktigt flow-dag.
Först träning 10-halv 1 som faktiskt gick bättre än vad det gjort innan! Blev både galopp på Ramati (shit vad stor skillnad det är mellan och stå i rätt och i fel varv i galopp :p) och skritt o trav på Tippe. Japp, ni läste rätt - TRAV! Snacka om att upphopp i fel varv, i trav är svårt hahah. Jaja, det gick det med :)

Efteråt bar det av till ÖRS för styrelsemöte. Klockan 2 var det dags och då blev det lining till lag 3 och Kalif gick fantastiskt!
Kalif som innan har varit hur seg som helst (delvis på grund av ålder dock, men knappast bara) och har knappt galopperat. Idag fick jag lite coaching och tips från Julia (min tränare) och fy fan så bra han gick- genom hela träningen!!
Att lina är fan en konst, men fy satan så härligt det är när hästarna går som Kalif gjorde igår! :)  (Behöver jag ens nämna att Kalif efteråt fick rulla sig, blev borstad och badad och fick massa klappar och morötter?)

När jag sen dessutom gått en liten runda med Kalif så han fick torka, så var det dags för mig, Ebba, Annica och lag 3 och städa voltigerummet. Precis ALLTING åkte ut och allting sorterades, rullades och packades. Där var fullt av damm och udda lindor, gamla voltigeoveraller och dräkter, överdrag och allt. Hur mycket som helst! När golvet sen torkat skickades jag och Ebba in i voltigerummet och så fick vi stå där inne och dirigera var folk skulle ställa sakerna haha. Snacka om roligt! :) Men men, det är ju faktiskt vi som kommer va där mest så det är väl rätt bra om vi hittar var alla saker e :p
Och så fick jag 2 skåp också till mina hästar! :) 1 till Kalif och ett till Merlin/Jacques.

Detta ska bli så jävla kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0