Goood afton!

Jaha, nu är klockan cirkus halv 2 och vad gör jag? Jo, sitter nere i köket med min kära kärnfysik!
Har druckit så mycket kaffe så min hand skakar haha :D och för ungefär en timme sen stod jag nere i köket & dansade till Markoolios EM-låt och satte på mer haha. Att hinka 5 koppar på en timme tar sig ^^
En liten promenad ute på gården har det också blivit :D var ju meningen att det skulle vara för o skingra tankarna från fysik 5 minuter, men istället gick jag där och repeterade vad partiklar sönderfaller till vid betastrålning haha.
Har dock koll på det nu: 1 neutron ---> 1 proton + 1 elektron + 1 antineutrino  (vid beta- strålning), där frigörs det energi.
1 proton ---> 1 neutron + 1 positron + 1 neutrino   (vid beta+ strålning), där det krävs energi.

Gah, behöver Sara nu för o kolla om det är rätt!! Men ja, hon är ju i Umeå så jag får väl helt enkelt springa ner själv och kolla om det är rätt! :D  (min paus är ändå slut nu... & lite mysigt är det allt och sitta vaken ensam och plugga fysik i köket :D)

Sayoooonaaaaraaa.

Kommentarer
Postat av: Christina

Sara hälsar att hon känner igen sig så.

Fast i hennes fall var det inte kaffe utan coca cola och koffeintabletter.

2008-09-12 @ 14:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0