Händelserik (men oftast rolig) dag!


Dagen började alltså klockan 10 imorse - härligt att vara ledig då och då.
Det blev först en tur i stan med Helena, målet var ju att handla julklappar. Hittade jag en enda julklapp? Svar nej!
(dock hittade jag 2 potentiella). Däremot hittade jag 3 saker till mig själv :)  1 svart och 1 silvrigt diadem & ett lila linne! :)
Efter den mysiga shoppingturen i underbara Malmö i det härligt kyliga höst/vintervädret (kolla så positiv jag kan vara!) bar det av hemåt en kort stund och sedan vidare till stallet.

Skulle lina Kalif till lag 3 och allting började bra, fram tills jag satte igång Kalif i trav. I söndags upptäckte jag ju att strålrötan han kämpar med då och då gjorde att han gick orent- dock bara i högervarvet. Därför började jag med högervarvet idag för att kolla av och vad ser jag? En halt häst! Och när jag frågade runt innan hur Kalif gått i veckan fick jag svaret att han gått lektioner hela veckan! Hur klokt är det på en skala?! Tro fan att han blir mer halt om han går lektioner när han går orent (orent = småhaltar, visar antydan på hälta). Hur tänker dom? Och dessutom har dom så hiimla lätt för att anklaga voltigen såfort våra hästar har något problem. Observera då att när jag upptäckte orenheten i söndags gick Kalif bara i skritt (han var inte så halt som idag så i skritt var inga problem), och idag satte vi in honom direkt så fort jag visat upp honom i trav för en ridlärare.

Iallafall, idag var ju också dagen en fotograf skulle vara med på träningen och fota lag 3. Inte särskilt lyckat då att hästen inte kan gå. Så, i sista sekund fick vi hämta Jacques (som var på väg in på lektion så det var bara till o sno honom från ryttaren, sadla av o tränsa av o slänga på voltigesakerna o börja värma upp honom). Stressigt!
Men Jacques är ju så jäävla bra och honom kan man ju alltid lita på, så tillslut fick lag 3 häst och fotografen fick sina bilder.  Och imorgon ska jag ringa store-ebba och skälla lite... Stackars Kalif.

Anyway, här sitter man nu med religionen. Ska gå ut o fixa mer kaffe nu (aningens irriterande att kaffebryggaren bara kan göra 3 koppar i taget :p). Funderar seriöst på om det blir nån sömn alls inatt...:O:s  Man får kanske ta sig igenom morgondagen med energilagret baserat på koffein. Iallafall tills man kommer hem och kan sova några timmar (a)

Kommentarer
Postat av: Madde

vet du inte vad diggeloo är? med lasse holm? dem åker omkring i sverige och sjunger och så :) jag tror, eller är ganska säker på att alla artisterna åker på varje spelning :) eftersom dete tar 2-3 timmar hela showen :)

2008-11-14 @ 18:33:39
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0