Fett skakad

Fy tusan vad jag är aaarg på min rygg -.-
Ett år sen jag flög av nu, kan den inte ge sig nån gång??:P:(

Nåja, imorse fick jag o helena världens mysigaste frulle (enligt mig iaf ;D)
I min säng, med Ola på tv!! :D Isch vad jag har saknat dem morgnarna<3
I skolan sen hade vi en kort kemilektion och sen 2 timmars föreläsning/kolla på film om rattfylleri i aulan.. Fy fan vad hemskt det var! :( Det handlade om en 14årig tjej (som nu var typ 30) som blev påkörd av en rattfyllerist o blev förlamad från halsen och neråt, kan inte ens andas själv. Det handlade om en mamma vars dotter åkt med en kompis som druckit en kväll, och både hon och de 2 kompisarna i bilen dog, och det handlade om en kille som tillsammans med sin bästa kompis druckit några öl, och sedan skulle köra en sväng. Körde rätt in i ett träd. Han överlevde, men hans bästa kompis dog. Tyckte så jävla synd om den killen! Vilka ofantliga skuldkänslor han måste leva med i resten av hans liv.. hade jag aldrig orkat med :o

Nä, man hade nog sparat många liv om alla hade fått se den filmen..
Dessutom var där en brandman från räddningstjänsten som var där o snackade om allt han och ambulanspersonalen får göra på en olycksplats, och ju mer och mer han berättade - desto mer övertygad blev jag om att det är det jag vill göra i framtiden. Till och börja med iallafall..

Nu ska jag försöka få bort alla tankar på den filmen och byta om till träningskläder. Snart ska man cykla och träna!
puss o kram.


(förresten, tänk om jag varit den tjejen som blev förlamad.. Hur skulle jag kunna fortsätta utan voltigen? :o sjukt tänkvärt...)

Kommentarer
Postat av: mimmi (svarar)

haha, men jag hann inte skriva mer. :P
skriver nog en roligare idag ;D

2008-05-28 @ 16:25:22
URL: http://mimmikaerlsson.blogg.se
Postat av: madde

jo jag vet att man gör det :) men lixom ja vill inte direkt väga 100 kg och se ut som en modell xD om du fattar hahhaha

åh tack för att du bryr dig :)

2008-05-28 @ 19:34:19
URL: http://justmadde.blogg.se
Postat av: madde

hehe (a)

hoppas din rygg blir bättre :O vad har du gjort?

2008-05-29 @ 11:34:39
URL: http://justmadde.blogg.se
Postat av: madde

:) hehe (a)

2008-05-29 @ 17:24:31
URL: http://justmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0