Äventyr á la Martina


Haha ja vilket äventyr jag har varit med om idag. Idag har jag HATAT Lund :P är alltid lika förvirrad där och idag var inget undantag!

Skulle på den årliga Naturvetardagen på Kemicentrum (lunds tekniska högskole-området) idag.
 Jag tog bussen dit själv för jag missade den som alla i klassen var på. När jag väl kom dit hade jag en karta som vi fått av vår mentor - men det var världens obegripligaste karta!!! o där sprang jag runt på högskole-området (och det var fan sjukligt stort :P) med en karta som jag inte kunde tyda - och stressad var jag för att föreläsningarna redan hade börjat. (har inga pengar på mobilen så kunde inte ringa nån i min klass heller).
Verkligen en drömsituation!! :P
Sprang runt på (vad som senare visade sig vara) helt fel gata!!
Tillslut lyckades jag hitta rätt byggnad. Gick in och upp för och leta efter receptionen. Sprang runt i korridorerna inne på Kemicentrum i typ 15 min :P fick fråga några elever - ickesvensktalande. Den första bara "no, sorry. Im also new." also?? hur gammal ser jag ut att vara ??:P
tillslut hittade jag en som visste, o sa att receptionen var där nere. Går ner igen och vad ser jag? En dörr med en stor blå skylt "Reception" |-----)
Frågar tanten i luckan, och hon har nte en aning om några föreläsningar! (jag höll på och dö).
Funderade på om jag skulle åka in till stan o shoppa lite istället, eller åka hem - men envis som man är så hade jag fan bestämt mig för att jag skulle på föreläsning!!:P
Gick ut och satte på mig en kulle på parkeringen, för o vänta på att stina skulle lyckas ringa innifrån salen :P
En stund senare ringde hon och sa vilken sal dem var i.
Går tillbaka in i kemicentrum och vet EXAKT vart salen är ´(har ju sprungit förbi den i korridoren säkert 10 ggr :P)
Kommer fram till salen, och det sitter en stor lapp på dörren och vad står det? Jo- "Innovationsdagen, 17/1. Välkomna!"  och tror ni att jag har sett den alla dem gångerna jag sprungit förbi? SVAR: nej!
Man kan väl knappast kalla mig för observant :P
Anyway, kommer in i salen och föreläsningen om organisk kemi har precis börjat.
Dock var det RÄTT pinsamt att komma in i föreläsningssalen o så står de en frågande docent längst fram och 150 människor i salen har alla vänt sig om o glor på mig! Fyfan hahah.


Därefter var det en tjej från perstorp som skulle prata om vad en civilingenjör gör. Hon hade fan lika mycket utstrålning som en wettex-trasa. O ingen av oss gick därifrån, med vetskap om vad en civilingenjör gör - eftersom att hon pratade på om allt annat i hennes liv än om just det.

Sen skulle det som jag sett fram emot mest komma - En professor skulle prata om tillämpad biokemi.
Och så ställer sig några studenter där framme och bara "ja, detta bevisar att professorer är tankspridda. Vi pratade med honom senast igår men han har inte kommit, så han måste ha glömt det". Jaha |-) dagen blev inte direkt som jag planerat :P

Därefter blev det lunch med en del i klassen. (Efter typ 15 min hade vi bestämt oss för att äta på stan i lund, och vi skulle ta bussen dit). Sen gick det åt ytterligare 20 min o hitta en restaurang som alla kunde tänka sig o äta på^^
Japp, men gott och mysigt blev det! :)
Värsta fedehamburgare jag fick:O den var typ 2dm tjock, jag skojjar inte!! :O De hade satt värsta träpinnen igenom hela för att den inte skulle ramla ihop (såg ut som en jättetandpetare).
Sen hade jag ju lide kul med den pinnen (satte en pommes på toppen så det såg ut som om hamburgaren var ett berg o pommesen var min landsflagga - och för att inte glömma mitt pommes-grillspett... haha tror klassen skämdes lite för mig ^^)

Sen hade jag och Calle tävling idag också haha :D Fick 1 city o 1 .se (känner mig taskig om jag tackar nej, så tar emot dem o slänger dem i första bästa papperskorg istället haha).
Jag behöll en och gav en till Calle o sen skulle vi se vem som kunde ge bort sin till en främling först. Jag kopplade på charmen och vann såklart (H) haha

ah well det var typ det roliga idag:P tvivlar dock på att ni orkat läsa igenom allt men ja x)
snart hem till janni och hämta min sof-tröja som kommit idag :D o sen träääenaa (fastän mitt knä har gjort cpont hela dan av ingen anledning :S)
kraaaam/ ballongmartina

.ps. SIMPLE PLAN SKA UPPTRÄDA PÅ ROCKBJÖRNEN :O:D:D:D:D
 


Kommentarer
Postat av: Christina

Så coolt!! Fråga TusseNusse om bilfärden till Skurup den var värre.
Du får väl be Sara föreläsa om Programmering.
Du vet väl att hon är ensam tjej i Sverige som spelprogrammerare.
Så coolt!! Har ni fixat tröjor. Jag vill ha en och Ola med. kramis

2008-01-18 @ 00:20:46
Postat av: Martina

nää det visste jag inte, fan vad coolt!:O
Japp, jag & flumemma & janni har. dem andra ska med när dem får pengar :)
Oroa dig inte, ni ska få varsin! :D kram

2008-01-18 @ 00:43:25
Postat av: Christina

Jag kan betala min själv. Kramis

2008-01-18 @ 16:31:22
Postat av: Anki

hahaha martina då :P

2008-03-19 @ 15:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0