Vardagssysslor

God lunch allihopa!

Idag har varit en ganska intressant dag (eller inte). Först redovisning på svenskan med Tuva, "Axel" och "Marcelo". Vi skulle vatt alla 4 men Axel & Marre stood us up så där fick jag och Tuva stå där framme och improvisera fram halva redovisningen (samt sjunga en av Bellmans visor). De ska få stryk imorgon -.-
Jaja, improvisation är vår vän!

Därefter skulle vi ha rast mellan 10 och halv 3 så jag tänkte vara effektiv och göra något vettigt av den tiden.
Därför åkte jag till banken och satte in den nya lönen på kontot och sen vidare till Söderkulla och Willys och handla till cafeterian på lördag. När jag stod där vid kassan småläste jag på tidningsomslagen och på nya Cosmo läste jag både "Nystart! I höst kan ingenting stoppa dig från att få livet du drömmer om" och "Stövlarna och väskorna som sätter din höststil" och jag var såld! :)
Därefter blev det bussen till Lindängen och så gick jag in på Lindängecentrum och tog ut pengar. Där såg jag ett typiskt "lindängeskolegäng" sitta och hänga (som jag också gjorde i högstadiet) och så kom jag där gående med matkassar och hade varit på banken och storhandlat. Värsta nostalgitrippen haha. Det var längesen jag kände mig så gammal.
Men jag har det fortfarande jättebra skolmässigt och hur knasigt det än må låta så var det skitkul idag! Inte för att springa ärenden på banken och storhandla på Willys låter så jättekul, men det är faktiskt det av någon anledning. Det är väl hela "klara sig själv"-grejen.

Nä, nu ska jag ner och göra iordning dagens lunch - fruktsallad! Eller ja, fruktsallad o fruktsallad - ett äpple och en banan.. Men om man skär det i bitar och äter det med en gaffel borde det väl räknas som en fruktsallad? :)



Kommentarer
Postat av: Christina

Fruktsallad så sugen jag blir nu.

Recept: massor av frukt efter smak och tycke.

2 dl apelsinläsk och 2 msk apelsinmarmelad som blandas ihop och hälls på

2008-08-28 @ 20:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0