Skolstart 2008!

Vilka dagar det har varit! Lördagen var dock favorit! Men guud vilken träningsvärk det gav (som inte precis försvann av att man tränade i söndags också).

Anyway, igår var det skolstart. Rektorn pratade dock bara snabbt litegrann i aulan och sen skulle han kalla upp klasserna så vi skulle gå iväg till våra salar. "Så, då börjar vi med naturklasserna... Nv3a! Bertil står och väntar på er i dörren" och så gick vi haha.

Idag har det dock varit den riktiga starten med lektioner och allt. Efter massa letandes lyckades jag, Jennifer, CJ och Lao tillslut hitta rätt imorse till vår första psykologilektion. (Pappret var pyttelitet o de va olika grupper o massa skit så vi sprang runt till hur många salar som helst medans jag gick runt där "såhär ska det va i ettan, inte i trean!!").
Detta är på tal om det läsårets absolut roligaste vecka. No offence ettor, men inget klår att se er springa runt som yra höns i korridoren. Eller jo, kanske att se er sitta i matsalen och det enda som hörs från ert bord är "Så.. vilken skola kommer du ifrån?" eller "När går vi in?". Eller att se er stå knäpptysta utanför er sal och stirra ner i marken ända tills läraren kommer och bryter den obekväma tystnaden.
Oslagbart! :)

Iallafall, psykologin verkar superkul (förutom att min lärare varit en fågel i sitt förra liv - jag lovar!).
Lugn repetitionskemilektion, följd av fysik och sedan den första religionslektionen (där vi bara lärde känna vår nya lärare) och till sist biologilektion där vi bara ritade upp en djurcell och en växtcell på tavlan (en organell var). Och så fick vi gå 50 minuter tidigare, haha snacka om chillektion! :)
Jag är fortfarande nyfiken på psykologin, religionen och även historian o svenska c'n som vi ska börja med nu. Helt spänd också på hur lärarna är (inte träffat historie- eller svenskaläraren än ju). Töntigt kanske?
Jaja, detta ska bli mitt bästa år på Borgar! :)

Kommentarer
Postat av: Adina

Svar : haha joo de va dej jag menade ! :D

2008-08-19 @ 17:34:51
URL: http://olafreakadina.blogg.se/
Postat av: Adina

inte visste jag att du bloggade heller haha !

2008-08-19 @ 17:35:28
URL: http://olafreakadina.blogg.se/
Postat av: Christina

Fågel i sitt förra liv,OK!!!

Du kan ju alltid plugga psykologi inom OlaFamiljen!!

Ser framemot studenten!!!

2008-08-19 @ 22:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0