Mitt underbara sommarjobb

Först har det varit jobbslut. Riktigt riktigt tråkigt var det. Men, först på dagen kämpade Sara för att få med mig på en förlossning innan jag skulle sluta. Tillslut kommer Åsa och berättar att när 5an ringer ska jag springa dit, för då ska där bli barn! :p
5an ringer, jag springer (oj de rimma ^^) o får va med på förlossningen :) (med zlatans barnmorska Laila *skrytskryt*).
Kan inte riktigt beskriva det men det var riktigt häftigt, det var så man fick tårar i ögonen. Och så helt plötsligt vänder sig Laila om och bara "och där står du i hörnet och gråter!" Hahah, tack typ. Men de va grymt roligt :)

Personalen fick muffinsen tillslut (eftersom mobilen har pajat kommer tyvärr inte den där utlovade bilden men jag kan lova- dem var b-e-a-utifuuul :)). De var minst sagt uppskattade! :D
9an försvann denna dagen också (pappan där var gryyymt rolig. Det började fredagen innan med att han skrämde mig som fan så jag hoppade 5 meter upp när jag stod i köket - och han sa bara hej. Efter det har han retat mig varje gång vi setts, och knackat riktigt hårt på dörren så jag skulle va med när han kom haha).

Tillslut blev klockan 4 och jag var tvungen och säga hejdå till alla :( Alla var sjukt gulliga, hälsade mig lycka till och gav mig kramar i massor. Fick även ett vitt prydnadshjärta, presentkort på SF bio och ett kort där de stod att jag varit jätteduktig o att dem kommer sakna mig, typ :))
Känslomänniska som man är var det nästan att man fick tårar i ögonen då med (a). Lovade dock alla att komma tillbaka!
Nepp, jag har trivts jättejättebra. Det är kanske ganska konstigt med tanke på att det jag i stort sett har gjort är: laga lunch o frukost till patienterna, fixat förlossningsfika när nån fött o annars har jag bara plockat undan, satt in o ut ur diskmaskinen och hållt ordning. Låter ju inte förjädra kul egentligen, men då har man väl helt enkelt haft jävligt bra arbetskamrater.. Tina, Cecilia, Laila, Helena, Sara, Annika, Åsa, Hanna, Ida, Mats, Siv - Ja, det är så många jag kommer sakna!


Kommentarer
Postat av: Christina

Visst är det en underbar arbetsplats jag längtar tillbaka

2008-08-14 @ 14:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0