Couple of days

Glömde ju nämna det viktigaste i föregående inlägg!
På lunchen i fredags fick jag pratat med Adde (chefen) lite. Hon sa att om jag ville komma tillbaka där nästa sommar var det bara o säga till. Svaret till henne blev "då säger jag till nu!" och hokus pokus så hade jag fixat så att jag får komma tillbaka nästa sommar!! :) Det enda jag behöver göra är att ringa upp Adde i mars-april och bekräfta att jag fortfarande vill jobba där nästa sommar också och så är platsen min! Och jag får själv välja vilken period! :) 
Hade väl egentligen hoppats på ett icke-ung-i-sommarjobb nästa år men va fan, hellre ett jobb jag trivs med! :)

På kvällen sedan bar det förretsen av till Åkarp, där det var hejdåkalas för Sara! Trevlig kväll (som alla andra kvällar med laget) med mat, lyft och singstar! :)

Igår (lördag) träffade jag Sonja. Först var det ett helsike och hitta dit (ganska rolig historia).
Jag missade 33an med några minuter, och fick vänta i 25 minuter på nästa (mindre kul). Tog sedan 33an till Videdal, där jag skulle byta till 6an. Så fort jag hoppar av 33an ser jag 6an köra förbi (antagligen hade ingen på 6an tryckt att dem skulle av så den stannade inte).
Busschauffören på 33an måste ha märkt min uppgivenhet för han öppnar framdörren igen o bara "skulle du med 6an??" jag bara "jaa!!" o han bara "hoppa in! Vi försöker köra ikapp den!"
Det var värsta streetraceingen, men skojj vare! Trodde aldrig vi skulle hinna ikapp 6an för den var så långt fram men jo, det gjorde vi. Han stannade precis bakom den, öppnade framdörren igen och bara "spring, spring!!" - och det gjorde jag.
Hann precis på 6an! Tyvärr blev jag så caught in the moment att jag inte kom på förrens 10 minuter senare att busslinjerna faktiskt går åt 2 håll! När jag då såg att vi var på värnhem började jag ana... Frågade busschauffören och mycket riktigt, jag hade jagat 6an på fel håll! Så det var bara till och hoppa av och vänta på den andra 6an - som skulle ta mig på rätt håll!

Tillslut kom jag iallafall fram, träffade Sonja och så gick vi och storhandla på ICA Maxi (paj, läsk, godis, pastaskruvar och mangosorbe). Värsta krängkväll men gud var gott det var!:) Sorbe som inte riktigt är min grej men den här var fantastiskt god! Rekommenderar jag verkligen.
Till detta hade vi iallafall Förhäxadmaraton (förhäxadnördar som vi är). Mycket myyys! :) (Sonja bor förretsen i ett slott haha).

Nä, nu ska jag gå o lägga magen och mig själv & glo på förhäxad.
Natti natti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0